Weet je nog dat je op de lagere school kennismaakte met lange-divisie? Je merkte dat je meerdere stappen nodig had om een enkel probleem op te lossen. Het leek waarschijnlijk een zeer ontmoedigende en onmogelijke taak voordat je wiskundeleraar je een hack liet zien die je schijnbaar eindeloze reeks stappen in slechts enkele stappen opsplitste.
Hetzelfde kan gezegd worden over het bedrijfsleven. In het begin moeten we allemaal door processen, procedures en reeksen dagelijkse taken op het niveau van een “lange-divisie” gaan. Deze kunnen het betreden van een nieuwe marktplaats omvatten, het testen van nieuwe berichten en branding, het streven naar nieuwe winstmarges of het in dienst nemen van nieuwe klanten.
Maar we kunnen de long-divisie binnen ons bedrijf omzetten in short-divisie, waardoor onze inspanningen veel eenvoudiger en beter beheersbaar worden.
Hoe, vraag je je misschien af? Door de kracht van strategie.
Ik heb veel ervaring gehad met het helpen van bedrijven om op te schalen – sterker nog, ik heb meer dan 35 merken gelanceerd en meer dan $ 175 miljoen aan inkomsten gegenereerd voor klanten over de hele wereld, en ik host momenteel de door Webby genomineerde top 100 marketingpodcast iDigress, die bruikbare inzichten biedt om bedrijven te helpen groeien.
Hier ga ik u door de drie redenen leiden waarom veel bedrijfsstrategieën mislukken – en hoe u kunt slagen.
Waarom mislukken zoveel bedrijfsstrategieën?
Wanneer u de juiste bedrijfsstrategie of een reeks strategieën heeft die voor u werken, zult u “Ik heb de macht” schreeuwen als He-Man.
Maar als iedereen zogenaamd al een bedrijfsstrategie heeft, waarom dan? 65% van de bedrijven gaat nog steeds failliet gedurende de eerste tien jaar, volgens het Amerikaanse Bureau of Labor Statistics?
De boosdoener voor het falen van de meeste bedrijfsstrategieën komt neer op de 3 C’s: complexiteit, verwarring en complicaties.
Ze worden afgeremd door te proberen complexe processen te implementeren. Het stappenplan, de berichtgeving en het fundament waarop de bedrijfsstrategie is gebouwd, zijn verwarrend. Het bedrijf kan niet slagvaardig optreden omdat de strategie te ingewikkeld is.
De drie belangrijkste redenen waarom uw bedrijfsstrategie waarschijnlijk niet werkt:
- Het werkt onmiskenbaar niet voor u, maar u weigert het te veranderen.
- Niemand begrijpt het en kan het daarom ook niet goed uitvoeren.
- Je doet een heleboel tactieken en noemt het een ‘strategie’ terwijl dat niet zo is.
Dus nu we de olifant hebben aangesproken, hoe komen we er vanaf?
Stuk voor stuk.
Er zijn drie componenten nodig voor het creëren van een succesvolle bedrijfsstrategie die kan dienen als onze “korte-divisie”-hacks om ons bedrijf te laten groeien: eenvoudig, duurzaam en schaalbaar.
We zullen uitleggen hoe deze drie componenten kunnen worden opgenomen in het ontwikkelen van bedrijfsstrategieën die wel werken, terwijl we ook afleveringsreferenties opnemen in de podcast vantegie, volgens d
De snelste weg naar succes is een rechte lijn. Een rechte lijn, in zijn puurste vorm, is eenvoudig. We moeten de kracht van eenvoud omarmen en integreren in onze bedrijfsstrategie.
Een gemakkelijke manier om dit te doen is door de structuren, systemen en stappen die betrokken zijn bij het maken en uitvoeren van uw strategie te vereenvoudigen, zodat iedereen deze kan begrijpen.
Laten we ons bijvoorbeeld voorstellen dat uw huidige proces om te bepalen hoe marketing presteert, is door een reeks rapporten te bekijken. Dit kost veel tijd en energie, en de mensen die de rapporten beoordelen, begrijpen niet altijd de termen of verwijzingen in het rapport. Om het nog erger te maken – zelfs na dat alles weet je nog steeds niet zeker waarom dingen niet werken.
Wanneer u uw processen vereenvoudigt en stroomlijnt, wordt de tijd die nodig is om inzicht te krijgen, beslissingen te nemen, zwakke punten te identificeren, sterke punten te versterken, taken te delegeren en uit te voeren aanzienlijk korter.
Door een hoger niveau van eenvoud in uw bedrijf op te nemen, wordt het natuurlijk gemakkelijker. Kijk naar alle gebieden waar het team de meeste tijd doorbrengt. Misschien heb je wrijvingspunten bij het gebruik van dure, ineffectieve software of het maken van meerdere rapporten die niemand begrijpt.
In plaats van de dingen te houden zoals ze zijn omdat “we het altijd zo hebben gedaan” of “dit proces werkte in het begin”, sta jezelf toe om met alles de basis te worden.
Vereenvoudigingen leiden tot slimmere beslissingen. Creëer SMART (specifieke, meetbare, acceptabele, relevante en tijdgebonden) doelen met behulp van een unieke set criteria om ervoor te zorgen dat uw doelstellingen binnen een specifiek tijdsbestek haalbaar zijn.
Bovendien werken veel bedrijfsstrategieën niet omdat bedrijfsleiders geen onnodige wegversperringen hebben verwijderd. Dit kunnen te veel doelgroepprofielen zijn, te veel gegevens, te veel druk werk dat geen resultaten oplevert, of een te zwakke merkpositionering.
Wanneer u complexiteit, verwarring, complicaties en rommel uit de zakelijke vergelijking verwijdert, blijft er duidelijkheid over. En die duidelijkheid kan u helpen consistente zakelijke conversies te genereren.
Duidelijkheid is een krachtig iets om te hebben, maar hoe brengen we duidelijkheid in een solide bedrijfsstrategie? Hieronder vindt u een lijst met enkele afleveringen die kunnen helpen:
2. Focus op duurzaamheid.
De meest efficiënte bedrijfsstrategieën zijn de strategieën die niet alleen vandaag werken, maar ook morgen, volgende week en zelfs over zes maanden blijven werken.
Wanneer u een strategie ontwikkelt en implementeert, kunt u deze niet instellen en vergeten. Strategie is een levend en ademend systeem dat constante evolutie vereist om effectief te blijven. Creëer strategieën met het doel voor ogen.
De frictie die je hoort bij veel bedrijven die worstelen met het ontwikkelen en mogelijk maken van een echte strategie, is dat ze altijd bezig zijn en altijd in de “go-mode” staan. Ze voeren liever blindelings uit vanuit de noodzaak om iets te doen, in plaats van hun bewegingen strategisch te plannen – wat leidt tot een grotere kans op succes.
Soms is het niet zo dat uw inspanningen niet zullen werken. Het is het grotere plaatje begrijpen van welke inspanningen het meest essentieel zijn om nu op te focussen om jezelf eerst te positioneren voor echte duurzaamheid, en dan pas op de tweede plaats te schalen.
Je kunt niet schalen als je niet stabiel bent, en sommige bedrijfsleiders vol ijver vergeten dat.
Wanneer heb je voor het laatst naar je klantreis gekeken door de ogen van je ideale klant? Is uw reis geoptimaliseerd en gesystematiseerd om in elke fase de juiste waarde te bieden? Zijn uw marketing-, branding-, SEO- en verkoopinitiatieven in lijn met waar u zich nu in uw bedrijf bevindt?
De klantreizen en -initiatieven van sommige bedrijven zitten vast in de bewustmakingsmodus wanneer ze moeten overschakelen naar de verkoop-, acquisitie- en conversiemodus. Dus welke modus ben jij? Aflevering 34 van iDigress deelt een 5-punts klantreisblauwdruk die kan worden aangepast aan uw huidige bedrijfssituatie en die al deze vragen beantwoordt:
- Bewustzijn
- Interesse/aandacht
- Conversies
- Relatiebouwen
- Belangenbehartiging
Duurzaamheid vereist een bepaalde mentaliteit en vasthoudendheid, vergezeld van geduld, evenwicht en doorzettingsvermogen.
Consistentie is de sleutel tot duurzaamheid, maar om op te schalen moet men bereid zijn te falen. In tegenstelling tot duurzaamheid vereist schaalbaarheid een andere focus en iets meer risicotolerantie.
Wanneer u uw bedrijfsstrategie evolueert om groei op het volgende niveau na te streven, moet uw denkwijze uitbreiden om oneindige mogelijkheden te zien.
Je moet identificeren, isoleren en innoveren. U wilt bijvoorbeeld:
- Identificeer uw ideale klantprofiel, wat werkt en wat niet werkt
- Isoleer de beste kans voor groei op het volgende niveau
- Innoveer uw aanbod om aan de extra behoeften van de consument te voldoen
De bedrijfsstrategieën die het meeste geld opleveren en blijven werken, zijn ontworpen als levende, ademende actieplannen die kunnen worden uitgebreid om groei en capaciteit op hoog niveau aan te kunnen.
Om uw bedrijf effectief te laten schalen, moet u een duidelijk pad hebben over wat u moet doen om die sprong in groei te maken. Aflevering 48 van iDigress gereflecteerd op de vier lessen die Kieran Flanagan, SVP Marketing bij HubSpot, toeschrijft aan HubSpot die een ARR van een miljard bereikt en de zakelijke, marketing- en mentale benadering die nodig is om disruptieve groei in uw specifieke markt te realiseren.
Het opschalen van bedrijfsgroei heeft alles te maken met het benutten van strategieën die kunnen worden geschaald om een consistente omzetgroei te genereren zonder een hoop extra kosten toe te voegen. Zo houdt u uw winstmarges hoog.
Elke campagne, bedrijf of beweging die snel op een zeer duurzame manier is opgeschaald, waarschijnlijk…
- was gemakkelijk te identificeren, te begrijpen en te delen
- was aantrekkelijk voor de ogen, het hart en de ziel
- was zo sociaal dat het het publiek, de landen en de talen overstijgt
- was er op het juiste moment en gebruikte het juiste platform en de juiste distributiemethoden
Een manier om uw kansen om astronomisch te schalen te vergroten, die we bespreken in Aflevering 44 van iDigress, is door met uw inspanningen het EAST-kader te omarmen. Dit is hoe het werkt:
- Stap 1. Maak het gemakkelijk
- Stap 2. Maak het aantrekkelijk
- Stap 3. Maak het sociaal
- Stap 4. Zorg dat het op tijd is
Het toepassen van EAST lijkt misschien heel eenvoudig van opzet. Velen slagen er echter nog steeds niet in om dit raamwerk met succes te implementeren als het gaat om marketing, branding, verkoop en communicatie.
Strategie dient als pen en papier om het verhaal te creëren dat u voor uw bedrijf wilt.
Met strategie kun je het bedrijf dat je wilt opbouwen in kaart brengen, alles verwijderen wat je niet leuk vindt en alles toevoegen wat je wilt om de organisatie te creëren die je wilt. Maar het is niet ogenblikkelijk. Het kost tijd. Ja, zelfs met “short-division”-hacks.
Het bouwt allemaal op elkaar op. Eenvoud legt de basis voor duurzaamheid, die de basis legt voor schaalbaarheid – en al die tijd kun je strategie gebruiken als je leidende licht om je te helpen navigeren terwijl je blijft stijgen.