Weet u niet zeker hoeveel u moet gaan bieden op uw campagnes? We hebben enkele professionele media-inkopers gevraagd hoe ze hun native advertentieverkeer maximaliseren, en dit is wat ze zeiden.
De meeste mediakopers beginnen elke campagne met een bod dat iets hoger is dan hun doelbod. Zodra het verkeer begint te stromen, verlagen ze dit bod langzaam naar hun doelbod.
Dit is waarom dit werkt. Wanneer een campagne wordt gelanceerd, ondergaat deze automatisch een ontdekkingsfase. Tijdens de ontdekkingsfase probeert Native Ads vast te stellen hoe sterk de CTR voor de advertentie is. Advertenties met hoge CTR’s kunnen lager bieden dan advertenties met lage CTR’s. Tijdens de ontdekkingsfase wordt prioriteit gegeven aan campagnes met hogere biedingen.
Zodra de ontdekkingsfase is voltooid, wordt uw CTR net zo belangrijk als uw bod om te bepalen hoeveel verkeer u zult ontvangen. Dit betekent dat als u een hoge CTR heeft, u wordt beloond met de mogelijkheid om uw biedingen te verlagen zonder uw verkeer aanzienlijk te verminderen.
De beste strategie hier is om uw bod elke 8 tot 12 uur met ongeveer 10% te verlagen totdat u uw doelbod heeft bereikt of uw verkeer begint te vertragen.
Uitgelichte afbeeldingsbron: DepositPhotos © happymay
PS Native Ads wil graag bedanken Feedspot omdat ze ons hebben vermeld in hun lijst van de 70 beste advertentieblogs.