Bij Native Ads werken we er hard aan om uw campagne direct succesvol te maken. Soms is er echter wat meer werk nodig om een campagne winstgevend te maken, en dat is waar het blokkeren van widgets echt kan helpen.
Widgetblokkering voorkomt dat specifieke widgets verkeer naar uw campagnes leiden. Om widgetblokkering in te stellen:
- Bewerk uw campagne
- Ga naar stap 4 (Campagne-optimalisatie)
- Kies Blacklist of Whitelist instellen
- Selecteer Zwarte lijst instellen
- Upload een TXT of CSV met de widget-ID’s die moeten worden geblokkeerd (u kunt deze widget-ID’s krijgen van uw analysesoftware. Ze worden standaard doorgegeven in UTM_Medium)
Waarom moet ik widgets blokkeren?
Het blokkeren van widgets is essentieel om een CPA-doel te behalen. Na verloop van tijd leert u welke widgets voldoende conversies genereren om uw CPA-doelen te bereiken en welke niet. Als u de widgets die niet worden geconverteerd niet blokkeert, kunnen ze de resultaten ophalen van degenen die dat wel doen. Hierdoor kan het lijken alsof uw campagne niet winstgevend is, terwijl deze in de meeste bronnen wel winstgevend is.
Widgetblokkering is nu krachtiger dan ooit
U kunt nu hele groepen uitgevers blokkeren in ons widgetblokkeringssysteem. Als een groep uitgevers niet presteert voor uw aanbieding, blokkeert u die hele groep in één keer.
Voorbeeld van een native ads-widget: A_123456
Voorheen kon je alleen individuele widgets blokkeren door A_123456 te blokkeren.
Als u nu geen verkeer van de hele A-bron wilt, kunt u eenvoudig “A” invoeren. Hiermee wordt voorkomen dat die hele groep uitgevers u verkeer stuurt.
Sommige uitgeversbronnen hebben ook subgroepen. Dit zijn groepen websites die op de een of andere manier op elkaar lijken.
Voorbeeld van uitgever met subgroepen: B_123456_234567
Als u deze widgets in uw rapporten ziet, kunt u de hele groep blokkeren door B_123456 te blokkeren. Dit resulteert in een blokkering voor websites die een extensie zijn van B_123456.
Uitgelichte afbeeldingsbron: DepositPhotos © Olivier26