Geplaatst op 24 feb. 2017
Geschreven door: Peyton Spooner
Ik ben een echte sukkel voor de inspirerende, laat de haren op mijn armen overeind staan, en geef me de koude rillingen soort advertenties. Hoewel ik van buiten graag stoer overkom, ben ik van binnen echt een zachtaardig, warm en pluizig soort meisje. Ik hou van een motiverende clip die mijn dag kan opfleuren en me kan laten beseffen hoe opmerkelijk de wereld om me heen is. Van invloedrijke historische figuren tot voetgangers die genegenheid tonen aan dierbaren, tot een all-star atleet, ik krijg alleen maar goede vibes van het kijken naar deze advertenties; waardoor ze enkele van mijn favorieten aller tijden zijn. Ik hoop dat je ze net zo koestert als ik
Ik koos voor de “Think Different”-advertentie van Apple omdat deze het belang illustreert van buiten de gebaande paden denken. Ik hou van de zwart-witbeelden van historische figuren die een verschil hebben gemaakt in de wereld, evenals van de inspirerende toespraak. De mensen in deze advertentie waren in staat om grenzen te verleggen en maatschappelijke normen uit te dagen, waardoor de wereld een betere plek werd. Apple streeft ernaar om technologische grenzen te verleggen en deze advertentie is daar een goed voorbeeld van. Toen ik zag dat deze iconen die ‘anders denken’ worden geprezen, heb ik hoop gekregen. Het laat me zien dat er licht is aan het einde van de tunnel en dat ontberingen krachtige veranderingen teweeg kunnen brengen. Net als deze mensen kies ik er vaa
Deze advertentie is alles. Het opent de ogen en vestigt de aandacht op een sterke boodschap terwijl het aan het hart van de kijker trekt. Ad Council is een non-profit, public service reclamebedrijf, dat geweldig werk levert door het stimuleren van actie over belangrijke publieke kwesties om een verschil te maken in de samenleving. Het vermogen om emotioneel contact te maken met kijkers is een van de sleutels tot succes in reclame. Deze specifieke advertentie toont de kracht van liefde en hoe het de wereld kan veranderen. Deze kwestie is super relevant in de huidige samenleving, waar veel groepen mensen die als ‘anders’ worden gezien, te maken krijgen met tegenslag en vaak in het nieuws zijn vanwege zowel het goede dat ze doen als de uitdagingen waarmee ze worden geconfronteerd. Love Has No Labels dwingt me om mijn stem te willen gebruiken voor degenen die er geen hebben en op te komen voor wat juist is; iets waar ik echt gepassioneerd over ben.
Omdat ik de minst atletische persoon ben die ik ken, is het nogal schokkend dat een van mijn favoriete advertenties gaat over sport en sterren als een atleet. In mijn leven heb ik een reeks harde valpartijen meegemaakt; zowel letterlijk als figuurlijk. Dat is echter niet wat belangrijk is. Wat belangrijk is, is veerkrachtig zijn, opstaan nadat ik ben gevallen en leren van mijn fouten. Als ik Nike’s “Just Do It”-slogan hoor en het swoosh-logo zie, moet ik denken aan deze plek en het belang van een doorzetter zijn zonder excuses. Ik ben dol op deze advertentie omdat het individuen in staat stelt om precies dat te doen: geef nooit op. Falen is de beste leraar en motivator, en als een van ‘s werelds beste basketballers duizenden keren heeft gefaald, weet ik dat het goed komt.
Omdat we deel uitmaken van een wereld waarin we elke dag duizenden advertenties zien, is het moeilijk om kijkers binnen te halen en hun onverdeelde aandacht te trekken, maar deze advertenties deden precies dat voor mij. De emotionele connectie die deze plekken produceren is sterk, en voor mij waren de kippenvel echt. Adverteren is een krachtig hulpmiddel; het is creatief, inspirerend en kan de gedachten van kijkers veranderen. Succesvolle advertenties kunnen zelfs iemands overtuigingen veranderen en nieuwe ideeën helpen vormen. Deze advertenties waren effectief omdat ze me eraan herinneren hoe krachtig goede advertenties kunnen zijn. Wat zijn enkele van de krachtigste advertenties die je hebt gezien?