Volume is het gemakkelijkste platform om campagnes te beheren met nauwkeurige statistieken die in realtime worden bijgewerkt. Het biedt gegevens met de laagste conversieverschillen in vergelijking met andere platforms. Daarom is Voluum de nummer één tool die top affiliate marketeers gebruiken voor hun campagnes.
Voluum is ook handig voor aangesloten marketeers voor het bijhouden van conversies. Het biedt een keuze uit afbeeldings-, javascript- of postbackpixels en conversierapporten waarmee u in realtime kunt zien welke verkeersbronnen en widgets de doelstellingen van uw campagne bereiken.
Stap 1: Verkeersbron voor native ads instellen
Verkeersbronnen zijn de verschillende soorten bronnen die verkeer naar uw website sturen, hetzij van mensen die uw site rechtstreeks hebben bezocht omdat ze de URL kennen, hetzij via webzoekmachines. We willen een nieuwe verkeersbron creëren voor het verkeer dat u via native ads gaat kopen.
- Ga eerst naar Verkeersbronnen op menubalk
- Klik nu op Nieuwe verkeersbron
- Noem het als Native-advertenties
- Stel de . in Geavanceerd sectie zoals te zien in de onderstaande tabel. U kunt hier alle gewenste waarden invoeren. We raden u echter ten zeerste aan de exacte waarden in de onderstaande schermafbeelding te gebruiken, aangezien dit de standaardwaarden zijn die worden gebruikt in native ads.
.
Parameter
Tijdelijke aanduiding
Naam
Aangepaste variabele 1
utm_medium
oorspronkelijk
utm_medium
Aangepaste variabele 2
utm_source
na_titan
utm_source
Aangepaste variabele 3
utm_campaign
nat_{campaign_id}
utm_campaign
Aangepaste variabele 4
utm_content
{ad_id}_{ad_title}
utm_content
Aangepaste variabele 5
utm_term
{widget_id}
utm_term
5. Sla de op Verkeersbron
Stap 2: Het partnernetwerk instellen
Als u een partneraanbieding promoot, is de volgende stap het opzetten van een partnernetwerk. Het partnernetwerk is de naam van het netwerk waar u de partneraanbieding die u promoot, heeft verkregen. Als u niet met een aangesloten netwerk werkt, kunt u het gewoon “Mijn aanbiedingen” noemen of iets anders naar keuze.
- Ga naar Aangesloten netwerken
- Selecteer Nieuw aangesloten netwerk
- Geef het netwerk een naam (bijv Commission Junction, Clickbank, Mijn aanbiedingenenz)
4. Opslaan het aangesloten netwerk
Stap 3: Een campagne opzetten
Vervolgens gaan we uw campagne opzetten. Een campagne in Voluum komt overeen met een campagne in Native Ads. U maakt één campagne in Voluum voor elke campagne die u maakt in Native Ads
A. Stel de aanbieding in
Eerst maakt u één aanbieding voor elk partnerprogramma dat u promoot. OPMERKING: U hoeft niet voor elke campagne een aanbieding te maken. U kunt meerdere campagnes aan één aanbieding koppelen. Als u uw eigen producten promoot, heeft u waarschijnlijk maar één aanbieding nodig.
- Ga naar de Stromen vervolgkeuzemenu en klik op Aanbiedingen.
- Voer de naam van uw aanbieding in (kies een beschrijvende naam die u zult onthouden)
- Voer de in Aanbiedings-URL. Dit is de URL die u van uw partnerprogramma hebt gekregen en die uw unieke partner-ID bevat. Als u uw eigen aanbieding promoot, kunt u hier de URL van uw bestemmingspagina invoeren.
- In het gedeelte URL-tokens kunt u informatie over de gebruiker doorgeven aan het partnerprogramma. De meeste adverteerders gebruiken niet de meeste URL-tokens.
{clickid} wordt echter algemeen geaccepteerd door de meeste partnerprogramma’s en helpt Voluum bij het maken van gedetailleerde conversierapporten.
Klik-ID instellen:
- Vraag je affiliate programma welke parameter Click ID wordt doorgegeven.
- Als ze bijvoorbeeld “CID” zeggen, zou u dat als een queryreeks in uw URL toevoegen.
Voorbeeld voordat parameter is toegevoegd: affiliateurl.com/pad/
Voorbeeld na toegevoegde parameter: affiliateurl.com/path/?CID={clickid}
* In dit voorbeeld CID = de parameter die het partnerprogramma ons heeft gevraagd om {clickid} binnen door te geven.
- Selecteer het land dat u wilt targeten in native ads. OPMERKING: laat dit veld leeg als u meer dan één land target.
- Selecteer de Aangesloten netwerk die u instelt in stap 2 in de vervolgkeuzelijst Affiliate netwerk.
- Selecteer uw Uitbetaling type. De meeste gebruikers zullen Auto willen selecteren. Handleiding is voor geavanceerde implementaties.
- Klik Opslaan en de Postback-URL kan worden gekopieerd naar uw aangesloten netwerk.
b. Een lander opzetten
Een lander is de pagina waar de gebruiker terechtkomt voordat hij naar de aanbiedingspagina gaat. Als u geen pagina als deze heeft, volg dan de stappen in optie 1. Als u een pre-lander heeft die de gebruiker ziet voordat hij naar de link van het partnerprogramma gaat die u promoot, kiest u optie 2.
Optie 1
Als de campagne een directe link is naar een aanbieding, ga dan naar stap C. U heeft in dit geval geen lander nodig omdat u al rechtstreeks linkt naar de lander uit de aanbieding.
Optie 2
Als je een lander hebt die de gebruiker zal zien voordat hij naar de Aanbiedingspagina:
- Ga naar de Aanbiedingen laten vallen.
- Voer de in Naam voor je lander
- Kopieer de URL van de bestemmingspagina naar de URL doos
(TIP: Verwar de URL van de bestemmingspagina niet met de URL van uw aanbieding. Dit is de link naar uw landingspagina die vervolgens doorlinkt naar de aanbiedingspagina van de affiliate).
C. Zet de eerste campagne op!
Het is nu tijd om uw campagne in Voluum in te stellen. U maakt één Voluum-campagne voor elke campagne die u in Native Ads maakt.
- Geef uw campagne een beschrijvende Naam
TIP: Houd er rekening mee dat u waarschijnlijk veel campagnes gaat opzetten, dus zorg ervoor dat u de campagnes een juiste naam geeft met ID’s waarmee u ze kunt onderscheiden van andere vergelijkbare campagnes.
- Selecteer Native-advertenties als uw verkeersbron.
- Als u één land target in Native Ads, selecteer dit dan uit de Land laten vallen. Als u meer dan één land target, laat u dit veld leeg.
- Als u kostengegevens wilt bijhouden, selecteert u CPC, aangezien Native Ads een op CPC gebaseerd netwerk is. Vervolgens kunt u het bedrag dat u gaat bieden invoeren in Native Ads. Zo kun je via Voluum in realtime zien hoeveel je aan native ads hebt uitgegeven.
- In het gedeelte Geavanceerd zijn de opties die u kiest gebaseerd op de manier waarop u linkt naar de aanbieding die u promoot.
Als u een URL promoot die u is gegeven door een aangesloten netwerk:
- Selecteer Pad
- Controleer de Directe koppeling doos
- Selecteer de aanbieding in het vervolgkeuzemenu Aanbieding.
- Klik Opslaan
Als u de gebruiker naar een URL stuurt die u beheert:
- Selecteer Pad
- Selecteer de lander en aanbieding in de vervolgkeuzemenu’s
- Klik Opslaan.
Als u twee of meer bestemmingspagina’s wilt roteren om ze te A/B-testen:
- Selecteer Pad
- Selecteer de lander en aanbieding in de vervolgkeuzemenu’s
- Klik op Lander toevoegen
- Selecteer de tweede lander die u wilt roteren
- Stel de gewichten in (dwz 50%/50%)
- Klik Opslaan
Kopieer en plak nu eenvoudig uw campagne-URL in het URL-veld wanneer u een advertentie maakt in Native Ads. Uw vertoningen, conversies en kosten worden nu berekend in Volume live!