Beveiligde web omgeving voor relaties
Met een B2B Portaal kun je via een beveiligde webomgeving je relaties en klanten toegang geven tot jouw organisatie. Dat kan zijn om informatie in te winnen of bepaalde zaken te regelen. Zo kun je bijvoorbeeld informatie over facturen en contracten beschikbaar maken. Het grote voordeel is dat je relaties dat op elk gewenst moment kunnen doen en dat ze daarbij geen hulp van medewerkers nodig hebben. Ze kunnen helemaal zelf hun zaken regelen als ze dat willen. De meeste relaties vinden dat erg prettig. Je geeft als het ware een extra service aan je relaties en je maakt het tegelijkertijd jezelf een stuk gemakkelijker.
E-commerce B2B Portaal
Een aanvulling op een B2B Portaal is als je er e-commerce activiteiten aan koppelt. Simpel gezegd betekent dit dat je ook verkoop via de omgeving aanbiedt. Je creëert een extra verkoopkanaal waar je relaties online direct producten en diensten bij je af kunnen nemen. Ook dat kunnen ze allemaal zelf online regelen. Het is erg interessant om die koppeling te maken. Als mensen toch al op jouw omgeving bezig zijn kun je ze makkelijk enthousiasmeren over producten van je organisatie. Zo creëer je op een slimme manier extra mogelijkheden om je omzet te vergroten. Cross selling heet dat en dat werkt beter en makkelijker dan nieuwe klanten proberen binnen te halen. Bestaande relaties zijn veel sneller te verleiden tot een extra aankoop omdat ze al bekend zijn met jouw organisatie.
Persoonlijke omgeving voor klanten en relaties
Met een B2B Portaal geef je al je klanten en relaties een eigen persoonlijke omgeving binnen jouw bedrijf. Daarin kunnen ze zelf van allerhande zaken regelen. Daarmee geef je ze de vrijheid om elk moment van de dag zaken met je te doen en hun eigen zaken te regelen. Dat wordt ervaren als extra service en beloond met een hoge klanttevredenheid.
Omzetgroei met B2B Portaal
Als je het slim aanpakt kan een B2B Portaal omzetgroei opleveren. Tenminste als je ervoor kiest om e-commerce activiteiten eraan te koppelen. Mocht je dat niet willen dan is het nog steeds de moeite waard om te investeren in een portaal omdat je kunt besparen op operationele kosten en personeel. Een bijkomend voordeel is dat het de klantloyaliteit bevordert. Als klanten of relaties eenmaal hun eigen inlog hebben gemaakt zijn ze geneigd om langer bij je te blijven.
Ook als je een webapplicatie laten maken wil, valt dit goed te regelen.